SoMe

Social Media Marketing – SoMe

Med en optimering af jeres profiler på sociale medier, eller annoncering udarbejdet af L.O.M. Partners, står I stærkt.

Vi har stor erfaring med annoncering på sociale medier.
Over 90% af vores kunders annoncering på sociale medier, er via Facebook annoncer.

Vi har formået én dag at opnå en imponerende ROI (return on investment) på 62,12 og fordelt på alle vores kunder er vores gennemsnit på 17,21. Dette betyder at for hver krone vores kunder bruger på Facebook annoncer, får de i gennemsnit deres penge 17,21 gange igen. Dette skyldes vores ekstremt høje analyse niveau af annoncerne og daglig opfølgning og kryds-tjek via Google Analytics og tallene fra Facebook’s business manager.

Vi anser derfor os selv som værende jeres perfekte match for optimal udbytte af jeres budget. Vi analyserer og optimerer dagligt på jeres annoncer (6 dage i ugen), hvilket sikrer at vi hele tiden er på forkant med eventuelle ændringer der skal foretages og derved sikrer at vi ikke spilder jeres penge på dyre klik og ligegyldige målgrupper.

Tracking af besøgende fra Facebook annoncer

Når vi opsætter jeres Facebook annoncer, sørger vi oftest for, at implementere Facebook’s pixel på jeres hjemmeside.
Det betyder, at I i Facebook’s business manager eller Google Analytics kan se helt præcist, hvor mange af jeres besøgende der kommer fra Facebook annoncerne, samt hvor mange der ender med at købe et produkt eller kontakte jer.
Det giver et overblik over om det kan betale sig for jer, at have jeres annoncer, da prisen pr. salg eller lead, kan beregnes forholdsvist nøjagtigt inden for kort tid.

For at opsætte pixel, er det nødvendigt, at en kode ligges ind på jeres hjemmeside. Koden kan sendes sammen med retningslinjer fra Facebook.
Når tracking er opsat, skal vi have også adgang til en jeres annoncekonto, hvorefter vi kan opsætte kampagner med valgfrie billeder og tekst.
Vores forslag til tekster og billeder sendes oftest til godkendelse hos jer, før kampagnerne opsættes.

Priser og budgetter

Der er næsten uendelige muligheder og til at starte med anbefaler vi oftest blot opsætning af en testannonce, hvor forskellige variationer af annoncen vises, for relevante dele af jeres målgruppe.
Her vil et budget på min Kr. 2.000,00 til første måned være fornuftigt til at give noget analyse at kigge på, og budgettet kan derefter sænkes eller hæves.
Vi opsætter oftest med betaling pr. klik på testannoncerne, hvor en forventning til klikprisen vil være 3-4 kroner pr. klik.
Vi arbejder dog med fra første sekund at sænke jeres klikpris mest muligt.
Den optimalt opsatte pris pr. klik vil være forskellig fra virksomhed til virksomhed og fra branche til branche, afhængig af konkurrence på at ramme målgruppen og prisen på jeres produkter/services.

Kontakt os nu for en uforpligtende snak om vores muligheder for at optimere jeres social media marketing.