SEO

Søgemaskineoptimering

Synligheden på søgemaskinerne – især Google, har stor betydning for, om en virksomhed får succes. Det er derfor yderst vigtigt at kunderne skal kunne finde virksomheden både fysisk og online. Den fysiske part klares ofte af en søgning på krak eller en tur i nabolaget. Online delen er dog mere kompleks end som så. Ved søgemaskineoptimering taler vi om de “organiske” resultater, altså de ikke betalte visninger. De øverste er ofte markeret med “annonce” og er betalt markedsføring.

Søgemaskineoptimering (SEO) kan opdeles i 4 grupper:

  • On-page SEO
  • Content (indhold og søgeord)
  • Off page SEO
  • Lokal SEO

Hvis I ikke får nok henvendelser på jeres hjemmeside, eller ikke salg nok på jeres webshop, så kan bla. skyldtes, at I ligger for langt nede i søgeresultaterne, når jeres potentielle kunder søger på jeres produkter eller services. Med søgemaskineoptimering (SEO) har I mulighed for at lande på side 1 på Google ved søgninger på jeres produkter eller services. Det vil give jer mere trafik, som resulterer i flere leads, flere kunder og en øget omsætning. Jeres hjemmeside bliver en langsigtet investering frem for en umiddelbar omkostning.

Søgemaskineoptimering (SEO) består hovedsageligt af analyse, teknik og praktisk arbejde. Måske vil I gerne outsource det hele og bruge jeres tid andetsteds. Måske har I et ønske om at outsource en del af det og selv være en stor del af optimering. Eller måske ønsker I blot en analyse af hvordan jeres side performer på nuværende tidspunkt?

L.O.M. Partners kan hjælpe jer med at finde den rette løsning, der passer til jeres budget, og jeres ønsker til vores arbejde. Brug kontaktformularen og lad os tage en uforpligtende snak om hvordan vi bedst kan hjælpe jer til maksimalt udbytte via søgemaskineoptimering (SEO).

Hvad koster Søgemaskineoptimering (SEO)?

Vi bliver ofte spurgt om hvad priserne er på søgemaskineoptimering (SEO).

Det er individuelt fra side til side og fra branche til branche, hvor meget der skal laves ifb. med søgemaskineoptimering. Det vil oftest være jeres branches konkurrence samt jeres hjemmesides nuværende optimering, der afgører hvad der præcis skal udføres. Så selvom det er blevet kutyme at man beskriver en række SEO pakker, så er standard pakkerne oftest ikke tilpasset til de enkelte virksomheders behov og ambitioner og er derfor ikke en optimal løsning. Standard pakker giver standard resultater. Derfor kigger vi på jeres hjemmeside først, før vi kan komme med et konkret tilbud.

Afhængig af den enkelte opgave varierer prisen. Skal der bruges mange timer på en omfattende side med 30 undersider og et krav om 15 nye links i måneden, eller er det en simpel side i en branche uden meget konkurrence, der ikke kræver mange timers arbejde. Nedenfor er beskrevet hvordan vi arbejder i fælleskab med jer for at finde den rette eksekvering af jeres fremtidige strategi for søgemaskineoptimering.

Hovedparten af de opgaver vi laver, bygger på et ønske om et langvarigt samarbejde. Disse varierer naturligvis meget i størrelsen. Vi har kunder der betaler 3.000 kr. månedligt, for løbende optimering af nogle få sider sider om måneden og flere gange månedligt analyserer deres placeringer i søgeresultaterne samt hvor meget trafik der kommer ind på siden. I den anden ende har vi kunder der betaler 10 gange så meget, og derfor får 10 (eller endnu flere) gange så meget udført, med et resultat der afspejler mængden af tid der er brugt på opgaven

Men hvad er det der afgører mængden af arbejdet?
Det afhænger primært af:

1. Ønsker og behov

Det afhænger meget af, hvad jeres ønsker og behov er for resultater. Det alt afgørende ifb. behov og resultater, er konkurrencen på jeres marked. Jo hårdere konkurrence, jo flere timer skal der lægges i det.

2. Jeres egne interesser og kompetencer

Er I super skarpe til at skrive rammende og interessante SEO tekster, tiltrækkende meta beskrivelser og sidetitler? Lige så vigtigt er det om I har nok tid til det? Vi kan strikke vores samarbejde sammen på den måde, at vi følger op på at strategien følges, laver løbende analyse og rapporterer jeres resultater til jer.

Er jeres interesser og kompetencer mere at få skabt omtale? Da kan vi hjælpe jer med ideer til bla. link building, som I selv tager action på, mens vi blot hjælper med jeres on page søgemaskineoptimering (SEO) og løbende analyse af resultaterne.

Foretrækker I at outsource al jeres søgemaskineoptimering til os, så klarer vi også det. Mange virksomheder vælger at holde deres fokus på at håndtere kundeservice, indkøb og support, for så at outsource al søgemaskineoptimering til et eksternt bureau.

3. Størrelsen på jeres side

Slutteligt afhænger det selvfølgelig også af størrelsen på jeres side. F.eks. tager en shop med hundredevis af produkter, selvsagt en del længere tid at optimere, end en side for en konsulent, med 10-15 undersider.

Hvis I har mange sider der skal optimeres, giver det oftest bedst mening at fordele arbejdet ud over en længere periode, for så at begynde med de sider som giver hurtigst resultater, er de vigtigste for jer, eller måske giver den højeste avance. På den måde tilpasser vi hele tiden den løbende søgemaskineoptimering, ift. at det skal hænge sammen med jeres månedlige budget og ønsker.

Søgemaskineoptimering (SEO) projekter

Opgaver hvor virksomheder betaler os fra 2.000-40.000 ved projektorienterede opgaver, er ikke ualmindelige.

Det være sig udarbejdelse af SEO analyser og strategier, som projekthaver efterfølgende selv eksekvere på, en decideret SEO undervisning eller workshops. Dette for at virksomheden selv kan fortsætte arbejdet derfra.

Det kan også være en specifik optimering, f.eks udbedring af basis SEO for hjemmesiden, skrivning af tekster til x antal sider osv, altså en opgave med specifikt udspecificeret SEO arbejde.

Stopper søgemaskineoptimering (SEO) nogensinde?

I begyndelsen vil I skulle bruge rigtig meget tid og energi på søgemaskineoptimering, men med tiden og som målene for top 5 placeringerne bliver indfriet, samt overblikket over både jeres og jeres konkurrenters placering bliver forbedret, er det muligt i enkelte tilfælde, at skære lidt ned på nogle af opgaverne.

I skal dog aldrig stoppe helt med at fokusere på søgemaskineoptimering. Google ændrer sig hele tiden, specielt deres algoritmer. Nogle gange er det deres design, så der er færre eller flere muligheder, og andre gange begynder konkurrenterne simpelthen at indhente eller overhale jer, hvis i har fjernet fokus for længe.

Søgemaskineoptimering er ikke anderledes end mange andre forhold i jeres virksomhed. Her er der også lovgivning eller regler der ændrer sig, markeder der uden forvarsel flytter eller ophører, samt konkurrenter der betydeligt øger deres markedsføringsbudget.

Den helt store forskel på søgemaskineoptimering og den daglige drift af virksomheden, er dog at det oftest vil være rigtig svært både at drive jeres virksomhed, og på samme tid være fuldt oplyste om trends og ændringer indenfor søgemaskineoptimering.

Kontakt os nu for en uforpligtende snak om vores muligheder for at optimere jeres søgemaskineoptimering.